Kamis, 19 November 2015

Manfaat Rawatan Kesihatan Alternatif

Manfaat Rawatan Kesihatan Alternatif

Sejak beberapa tahun kebelakangan penjagaan kesihatan telah berubah secara dramatik. Apa yang bermula sebagai kepercayaan karut dan tekaan berpendidikan telah menjadi sains yang tepat dan perkembangan telah mencipta kaedah untuk merawat dan menyembuhkan penyakit-penyakit yang pernah hukuman mati. Kebanyakan ubat kaum yang pernah wujud telah jatuh di pinggir jalan kerana ada pil yang dapat meringankan gejala dan menyembuhkan hampir setiap penyakit yang turun tombak itu. Walau bagaimanapun, kebanyakan pil ini datang dengan kesan sampingan, dan dalam beberapa kes, manakala penyakit keduanya beredar, ketidakselesaan adalah amat berat untuk menangani. Jika anda mempunyai penyakit kronik, anda mungkin tidak mahu mengambil ubat untuk sepanjang hayat anda. Jika anda sedang fussing dengan akaun belum terima perubatan atau perubatan belum terima pembiayaan ia boleh menjadi satu sakit kepala demi satu. Jika anda sedang mencari alternatif kepada pilihan penjagaan kesihatan tradisional, atau anda mahu untuk menambah rawatan anda dengan terapi pelengkap, bercakap dengan doktor anda tentang pilihan-pilihan yang tersedia untuk anda. Dia boleh menawarkan beberapa selamat, rawatan yang berkesan yang dapat membantu anda menguruskan penyakit anda lebih baik.

Banyak rawatan alternatif yang wujud boleh digabungkan dengan penjagaan tradisional untuk membuat kursus anda rawatan lebih mudah untuk menghadapi. Sebagai contoh, ramai pesakit kanser melawan penyakit mereka dengan radiasi atau kemoterapi. Ini mungkin rawatan yang berkesan tetapi mereka datang dengan pelbagai kesan sampingan yang tidak menyenangkan. Dalam usaha untuk mengurangkan kesan-kesan sampingan, anda boleh mendapatkan pelbagai terapi alternatif yang tidak mengganggu dengan penjagaan. Terdapat beberapa herba yang akan membantu memadamkan loya, hilang selera makan, perasaan kelesuan yang kemoterapi dan radiasi rawatan membawa. Bercakap dengan doktor anda mengenai apa yang boleh bekerja untuk anda dan untuk mengetahui jika ia akan menjejaskan keberkesanan rawatan.

Pilihan lain adalah terapi sentuhan. Banyak penyakit menyebabkan kesakitan, sama ada kronik atau ketika anda sedang menjalani rawatan. Naluri pertama anda mungkin untuk menggunakan ubat tahan sakit lisan tetapi ini mungkin tidak berkesan, mereka boleh mengganggu rawatan, atau anda mungkin tidak mahu mengambil ubat-ubatan tambahan. Urut boleh membantu melegakan ketegangan, sakit, dan rasa tidak selesa. Kebanyakan ahli terapi urut profesional dilatih dalam menangani beberapa jenis kesakitan, maka mereka akan tahu apa yang sasaran, apa yang harus dielakkan, dan bagaimana untuk memohon sentuhan dalam cara yang menenangkan dan bebas kesakitan. Anda juga boleh mempertimbangkan terapi lebih kontroversi seperti reiki dan akutekanan atau akupunktur. Setiap satu daripada terapi ini mempunyai kumpulan sendiri pengikut gemar yang percaya tidak ada yang lebih berkesan daripada rawatan yang mereka pilih. Terdapat juga akan menjadi skeptis yang beriman rawatan seperti ini adalah satu pembaziran wang. Perkara yang terbaik untuk dilakukan adalah untuk cuba mereka keluar dan menentukan sama ada terdapat apa-apa faedah. Tidak kira sains di sebalik rawatan, jika ia melegakan dan menenangkan anda, yang semua bahawa perkara-perkara. Bercakap dengan doktor anda tentang menggunakan terapi alternatif dengan selamat dan kemudian meneroka pilihan anda untuk penyembuhan dan mengurangkan kesakitan dengan rawatan alternatif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar