Kamis, 19 November 2015

Rawatan Rakyat Memudaratkan

Rawatan Rakyat Memudaratkan

Jika anda mempunyai penyakit, sakit, atau penyakit, anda mungkin akan menuju ke farmasi untuk membeli mahal di kaunter atau preskripsi rawatan untuk membantu anda merawat keadaan anda. Ini adalah satu kemudahan yang moden. Pada masa lalu baru-baru ini, orang ramai bergantung kepada perubatan rakyat atau rumah remedi untuk membantu mereka apabila mereka sakit atau cedera. Beberapa ubat-ubatan rumah adalah sah dan berguna, tetapi ramai yang benar-benar berbahaya dan harus dielakkan. Berikut adalah tiga daripada yang paling merosakkan:

# 1: Membunuh Kutu kepala dengan minyak tanah

Bolehkah anda bayangkan meletakkan minyak tanah di atas kepala anda? Sebahagian besar daripada kita tidak akan melakukan ini, kerana kita tahu betapa bahayanya ia akan menjadi. Dalam generasi sebelumnya, ibu bapa kadang-kadang akan membunuh kutu pada rambut kanak-kanak dengan menggunakan minyak tanah.

Bercakap tentang satu idea yang amat dahsyat. Banyak penyakit dan kematian disebabkan oleh ubat ini. Bukan sahaja minyak tanah sangat mudah terbakar, ia juga sangat toksik. Ia juga menyerap dengan mudah melalui kulit.

# 2: Merawat Masalah Perut Anda Dengan "Greta" atau "Azarcon"

Orang yang lebih tua dari masyarakat Mexico atau Mexico-Amerika mungkin ingat merawat "empacho" (istilah umum untuk perut dan penyakit usus) dengan serbuk dinamakan "Greta" atau "Azarcon." Ini penawar sangat toksik mereka mendahului kebanyakannya tepung! Orang jelas tidak tahu mengenai bahaya plumbum dan sebagainya ketika itu, tetapi sebagai masyarakat yang lebih maju dan berilmu hari ini, sama sekali tidak ada alasan bahawa anda juga perlu berfikir tentang menggunakan kaedah ini, tidak kira apa yang orang lain yang berlaku kepada beritahu awak.

Meminum memuat serbuk ini boleh menyebabkan kerosakan atau kematian. Plumbum adalah beracun dan pengetahuan ini telah didokumentasikan selama beberapa dekad sekarang, walaupun untuk beberapa sebab ada orang di luar sana yang masih mengesyorkan penggunaan perkara-perkara ini untuk sakit perut. Mereka tidak tahu apa yang mereka bercakap tentang, dan kini anda perlu tahu lebih baik. Jika anda mendapati Greta atau Azarcon kedua-duanya masih ada tidak mengambil mereka.

# 3: Menggunakan Butter pada Burn yang

Satu ubat rumah lama berkata untuk memburuk-burukkan mentega pada luka segar, dan mendakwa bahawa ini akan membantu ia sembuh lebih baik. Ia tidak akan. Ia mungkin membuat anda berasa lebih baik buat sementara waktu, tetapi tidak ada sebab untuk bermain-main dengan kaedah berbahaya seperti ini. Mentega pada luka terbakar yang membantu dengan kesakitan, tetapi ia sebenarnya berbahaya. Butter adalah makanan. Apabila anda memburuk-burukkan ini ke dalam luka terbuka, seperti terbakar, anda mempertaruhkan jangkitan. Bakteria mudah akan berkembang dalam mentega.

Hormat dan mendengar orang-orang tua Ð anda melainkan mereka cuba untuk mengajak kamu mengambil ubat rumah. Banyak ubat-ubatan rumah yang orang gunakan untuk bersumpah dengan telah pun terbukti tidak berkesan atau berbahaya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar